Zwart-wit

Jaja, deze pop is nogal zwart-wit, is nogal clownig met haar rode mond en dikke neus.  Maar voor ge verder commentaren denkt, dit is één van de mooiste poppen die ik ooit gemaakt heb. Want ik weet bijna zeker dat het meisje voor wie ze bestemd is, heel blij zal zijn als ze haar pop ziet. Euh, tja, zien is het foute werkwoord denk ik. Kleine Emma heeft een heel slecht zicht, slechts door één oogje. Ze ziet licht en contrasten en mist ook het diepte zicht. Ik maakte dus een pop waarvan de randen met biais afgestikt zijn alsof haar contouren met dikke zwarte stift getekend zijn. Haar ogen zijn buitenmaats groot, haar neus is voelbaar en haar mond is fel rood en groot.

Ho, wacht, voor ge mij ophemelt over goeie uitvinding enzo..het is mijn idee niet. Ik kreeg een foto per mail waarop zo een soort pop stond. Een pop die het meisje van een thuisbegeleidingsdienst mocht lenen. Deze pop ziet er natuurlijk niet helemaal hetzelfde uit, ik heb mijn eigen patroon gebruikt.  En er is nog een klein extraatje aan: haar kleed heeft een geheim zakje…om stiekem iets in te steken, een snoepje, een zacht steentje, een zakdoekje…

Morgen gaat ze de post op, en weet je dat ik dat keispannend vind. Ik ben zo benieuwd wat kleine Emma zal denken! Dat is bijna zo spannend als een boek schrijven!

 

ps danku Elza D. voor de schone foto van deze schone pop! Dit was mijn poging, met een foutje in het perspectief, maar het moest snel gaan, want mijn zwartblesschapen hadden honger…

18 gedachtes over “Zwart-wit

  1. Riet zegt:

    Ha, tijdens mijn opleiding moest ik eens een radio ontwerpen voor slechtziende tieners en dat werd toen een zwarte zachte ronde kei met witte accenten! Ik herken dit soort poppen van in mijn vooronderzoek doen en da's inderdaad een prachtexemplaar, want de mooiste poppen zijn degene die mooi zijn 'in de ogen van de poppenmoeder.'

    Like

  2. nathalie zegt:

    Heel mooi !! Mijn eerste gedacht was dat je in de stijl van 'Jip en Janneke' nu poppen ging maken. Maar met het verhaal erbij werd het me duidelijk. Zo zie je maar met heel veel creativiteit je anderen kunt helpen. Proficiat ! Ik volg al een tijdje je blog en kijk steeds met verwondering toe hoe je dit allemaal gedaan krijgt… 🙂

    Like

Plaats een reactie