Bloem van stof II

Voor de diadeempjes was ik op zoek naar een erg eenvoudig, klein bloempje van stof. Ik vond deze tutorial, en volgde de aanwijzingen nauwkeurig. Maar al dat gevouw en spelden en dubbele lagen stikken…dat kan veel simpeler dacht ik. En dus deed ik de tweede en alle volgende bloemen zo:

  1. Neem eender welk overschotje van stof. Volgens mij maakt het niet uit of je lapje een rechthoek, driehoek of gewoon zoals mijn lapje een heel scheef stuk is. 
  2. Zet de steeklengte van de naaimachine op het grootst en stik op 0.5cm van de rand van de stof.
  3. Trek de bovenste stikdraden aan zodat alles bij elkaar frommelt
  4. Hou de onderkant vast met de ene hand en draai de bovenkant rond
  5. Zet even vast met een kleine kopspeld en pers het onder een heet strijkijzer.

Niet meer dan 2 of 3 mini-steekjes om het in vorm te houden.  Aan de achterkant moet je wel de losse draden ook even vastzetten (ik stak de 4 draden van het ‘stiksel’ in één naald en zette ze samen met een paar steekjes vast.

1.

2.

3.

4.

    

5.

6 gedachtes over “Bloem van stof II

Plaats een reactie